Friday, September 22, 2006

Bitkileri sevelim..:)


Bitkilere olan ilgim ilkokulda pamuğa fasulye saklayarak başlamıştı.Muhakkak hepimiz bir kere fasulye yetiştirmişizdir.Ben bugün bile çocukların sınıf pencerelerinde o meşhur fasulyeleri görüyorum(laf aramızda çokda sevimsizdirler:)Tohumun içindeki yedek besini anlamış olmak her ektiğimiz bitkinin hemen büyüceği anlamına gelmiyor tabii ya da bu beceriksizlik bana ait sadece.Ortaokul döneminde özenerek bir bitki beslemek istemiştim ve annem bakımı en kolay olan kaktüsü bana laik görerek küçük bir saksıda verdi.Gözüm gibi bakıyordum zaten pek de bir zahmetsizdi kerata hiç suya bile ihtiyacı yoktu derken birgün bir de ne göreyim benim kaktüs sizlere ömür kurumuştu...E hani bu hiç su istemezdi bakımı kolaydı ..ona bile bakamadım..Daha sonraları bu konuda çeşitli teşebbüslerim olsada pek başarılı olduğum söylenemez!Hatta bir doğum günümde İpek arkadaşımın getirdiği kocaman saksı salon çiçeği bile ancak 6 ay dayanabildi.(itiraf.com oldu bu).Yıllar geçti uzun bir süre çiçek yetiştirmemeye and içimiştimki geçen yıl bir orkide aldım 2 dal pespembe çok güzeldi.Bu sefer karar verdim artık çok iyi bakacaktım ona ...özelliklede en zor bakılan bir çiçek cinsi seçmiştim..İnternetten bütün bilgileri araştırdım hatta peyzaj mimari arkadaşıma bile sormuştum..Çiçekleri bitince dallarını kesmem gerekiyordu bende öyle yaptım.Özel sıvı gübresinden koymam gerekiyordu ve nemli bir yerde olması gerekiyordu koydum mutfağa :) 9 ay oldu hala yaşıyor habire yaprak veriyor ama malesef hiç dal ve çiçek vermiyor.Benim için hala büyük başarıdır şu an yaşaması ah bide çiçek açsa !Peki bu konu nerden çıktı şimdi diyeceksiniz şurdan çıktı bugün annem camımın kenarındaki sardunyalara hiç bakmadığımı çok ilgisiz olduğumu söyledi çok ağrıma gitti bir bilse ben onları kurutmamak için dokunmuyorum !