Sunday, October 08, 2006

Zeytincikler..

Valla sizi bilmem ama geçen sene ben hayatımda ilk defa zeytin yaptım:) Bahçemizdeki yegane zeyin ağacı geçen sene ilk defa zeytin verdi ve ben zeytin yapma işlemine başladım.Ne kadar uzun sürüyormuş zeytinlerin yapılması.. ama yenmeside bir o kadar hızlı olsa gerek!Bundan birkaç yıl önce dünyayı dolaşan benim gibi seyahat düşkünü Brezilyali bir arkadaşım hayatında ilk defa bir zeytin ağacı gördüğünde ağzına hemen bir tane atmış ve dehşete düşmüş,bana heycanla anlatmıştı.Zavallı Airton'a kimse zeytinin belirli işlevlerden geçtiğini söylememişti anlaşılan.Zeytinin belirli işlevlerden geçtiğini bilmeme rağmen o işlevlerin neler olduğunu bilmiyordum ve elime böyle bir şans geçince neden olmasın? diyerekten işe koyuldum.Edremitli zeytincilik yapan arkadaşım Esat'a hemen acil bir telefon açaraktan detayları aldım.Siyah ve yeşil zeytin yapmaya koyuldum.Topladığım zeytinlerin bir kısmı siyah bir kısmı yeşildi.Belki günün birinde sizde yaparsınız ..işte şöyle :Yeşil zeytinler 3,4 yerinden çizik atılıp 10 gün suda kavanozda bekletildikten sonra 5 gün sabah akşam suyu değiştirilmek üzere bekletilmeye devam edilir.Acı suyunu döktükten sonra tuzlu suda 2 gün bekletilir.(tuz miktarı bir yumurtanın yüzeceği miktarda olacakmış)Tuzlu su süzüldükten sonra bir kaba çıkarılıp limon tuzuyla karıştırılır.Limon doğranır,tuzlu limonlu su yapılır ve zeytincikler içine konur.Hafifte zeytinyağı ..ohhhh gelsin şahane ev işi yeşil zeytincikler.Yeşil zeytin sevdiğim için büyük bir kavanoz yeşil zeytin ufak bir kavanoz siyah zeytin yaptım :) Dün topladığım içinbu seneki zeytinleri, daha 20 güne yakın var tadmama..beklerim.. Siyah zeytinide başka sefere belki anlatırım :)