Wednesday, October 11, 2006

SiNeMA TaRİhiM

iki gün önce şu moda olan alışveriş merkezlerinden birinde (hani üst katlarında sinema olan)arkadaşımla sinemaya gittiğimizde konu döndü dolaştı ve eski sinema günlerimize geldi.Annem beni ilk "Jaws" a götürmüştü ilkokulda falandım ki bu bende öyle bir etki yapmış ki hala bile 28 yaşımda asla vede katıyetle tek başıma derinlere açılamıyorum! Ve Jaws ı en sevdiğim film "E.T" takip etmişti ..ne kadar da sevimli gelirdi bana!Halbuki şimdi bakıyorum da aslında oldukça çirkin bir şeymiş ya ..neyse yıllar geçti orta okulda sinemaya Kadıköye giderdik ..isim vermiyim ama hani şu yerin altında olan koca ekranlı sinemalar ..birde tarihi güzellikte taş heykellerle süslü olan binadaki sinemaya ..az gitmedik..O sinemalarda yer gösterenlere bahşiş bırakmak sanki zorunluluktu ..öğrenci bile olsan bozuk para vermen farzdı ki bir kere hiç unutmam bozuk kalmamış adam başımızdan gitmemişti..çok utanmıştık..O dönemler sinemaya buralara gidilirken liseye başlamamla şu meşhur kapalı alışveriş merkezleri açılmaya başladı.Yavaş yavaş kadıköyden ayağımız çekilmeye başladı ...Geçen gün bir düşündümde kadıköye gitmeyeli epey olmuş..Halbuki eskiden ..alışveriş yapar, sinemaya gider, kestane şekeri ,döner,tavuk göğsü üstüne dondurma yerdik.. mutlaka Mc donald'S a uğrardık..takım arkadaşlarımla her maç sonrası ordu gibi dalardık buralara..lise sonda dershane günleri herkesi tanır,çıkışta uğramazssak olmazlara uğrardık..bunlar genelde boğaz işleriydi tabii :) Dün kadıköye gittim ve o kadar değişmiş ki ..bizim eskiden sinema diye gittiğimiz yer ayakkabıcı olmuş ve ayakkabılar sinema perdesinin önünde post modern bir tarzda sergileniyordu..ah ah dedim ne kadarda değişmiş..acaba bundan 10 yıl sonra sinemaları ne olarak kullanacaklar ..!