Thursday, November 16, 2006

EMPATİ KURMAK..

Empati ..empati kurmak...kisinin kendisini, karsisindakinin yerine koyup, olaylara onun bakis acisindan bakması ve hissetme çabası..Son zamanlarda moda olan bir kelime ya da fiil mi demeli acaba..
Kızılderililere ayrı bir hayranlığı olan ben, eski kızılderililerin birini yargılamadan önce, yargılayacağı kişiyi mokasenleriyle dolaştırdığını okuduğumda hayranlığım biraz daha artmıştı ...empati kavramı sözlüğümüze son zamanlarda yerleşmesine rağmen küçüklüğümden beri bunu farkında olmadan yapardım..hatta lise ve orta okulda arkadaşlarım ben bu işi yaparken beni eleştirir "candan artık onuda koruma .."derlerdi..Yapılan her davranışın altında nedenlerini arştıran ben,birinin neden öyle ya da böyle yaptığını davrandığını anlamak için kendimi onun yerine koyardım..ve belkide bu yüzden çevremdeki insanlar beni kendilerine daha yakın hissetmekteler..Bence empati kurmak insanları sevmekle alakalı ..Meslek icabı öğrencilerime kazandırmak istediğim en önemli özelliklerden bir taneside empati kurmak..bence bütün mesele bu ! :)