Tuesday, October 30, 2007

Kurabiyeli günler ...




Boncuk geçen gün uyuya kalmış eski resimlerin arasında ..çekemeden edemedim ..sağdaki tombik bebek de ben :)






Yemek Kitaplarının bir sonudur bu blog olayı ..evdeki bir sürü yemek kitabının kapağını açmadan 2 dakikada internetten herşeyin en ala tarifini bulabiliyorsunuz..Benim için geçerli bir olay ..Bu gün zencefilli tarçınlı kurabiye yaptım ..enfes oldu ..zencefilleride tazeden rendeledim .. :)
Ve 2 tepsi kalpli,aylı, yıldızlı,baklavalı ve adam kurabiyelerinden yaptım..Artık gelen misafirlere çay ,kahve yanında sunuma hazır ..kavanozda uzun sürede kalıyor ..ohh kebap :)


Zencefille ben geçen sene faranjit olduğumda tanıştım ..toz halini almıştım şimdi ise taze ..Zencefil çok yararlıymış..Uzakdoğuda yetiştirilen bir kültür bitkisiymiş..Uzakdoğu nun kutsal kitaplarında bile yer verilmiş..yan etkisi olmayan şifalı bir bitki..Popularitisi son zamanlarda artan bir baharat ..Çok yararlı çoook..
Etkileri: Uyarıcı, gaz söktürücü, terletici,antiseptik, grip, soğuk algınlığı, sindirim sistemi problemleri.