Monday, March 05, 2007

KÜLTÜR ÜRÜNLERİ ..





Beyazıtda öğrenciliği geçen klasik bir İstanbul Üniversiteli olarak ne zaman Kapalı Çarşı ve Mısır Çarşısının ordan geçsem öğrencilik yıllarım geliyor aklıma..(şaka maka mezun olalı 7 yıl olmuş bu arada!) Bizim ailede anneanem annem babam halam amcam ...gibi bir aile geleneği gibi bitirilen eski bir okul :) Düşünüyorumda anneannemin 1921 doğumlu olduğu düşünüldüğünde (Nur içinde yatsın dünyanın en tatlı en kibar en hanım efendi insanıydı) 1939 yılında anneannemin okuduğu anfilerde benimde okuyabilme şansım ...Üniversitenin o eskilere götüren havası ..hafif loş anfiler,büyük tavanlar, kışın soğuğunu kesmesi için yapılan çift camlar genede 538 nolu sınıfı ısıtmaya yetmiyordu ! Aslında ben bunu anlatmıycaktım ama beni üniversite yıllarıma (hatta yüksek lisansada ben oraya gittim! ...(hakkaten demek 6 yıl sürmüş! )) götürdü..ben kafamda bunları düşünürken kapalı çarşının arka tarafında bir yerde önüme KÜLTÜR ÜRÜNLERİ MAĞAZASI çıktı ..Bina dışardan şahane ..eski büyük taş bir bina.. Merak edip içeriye girdik ve çok beğendik ..ordan görüntüler koymak istedim..yorum sizin ...gidin görün derim...Bir kısmı teşhir bir kısmı satışa sunulmuş aklınıza gelebilecek Osmanlı döneminde kullanılan eşyalar .. mumlar, çarıklar, kilimler,halılar,çanaklar,çömlekler,çiniler ,heykeller,sandılklar,şark köşeleri, kuşlar, balıklar , karagöz ve hacivat beyaz perde karakterleri .. aklınıza gelecek herşey ..
Bu arada Mısır çarşısından geçerken gözüme bir yazı ilişti ..gülmekten kendimi alamadım ..bizim millet çok komik ya ..! Hemen resmi iliştiriyorummmmmm.. YORUMSUZ...